STREFA EDUKACJI DIAGNOZY I TERAPII ZENOBIA BOGDANOWSKA
Gabinet: 10-226 Olsztyn al. Wojska Polskiego 33,
tel. 604 273 752, e-mail: zbogdanowska@o2.pl
NIP 7392147309, REGON 519473722
Szkolenie dla nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów
„Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego”
Wprowadzenie
Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach trudności słuchowe są przyczyną problemów w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.
Jeżeli zaobserwujemy następujące objawy u dzieci:
kłopoty z koncentracją uwagi,
skupieniem się na głosie nauczyciela,
brzydkie pismo z błędami,
trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,
wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń słuchu.
Miejsce szkolenia: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Nidzicy (89-625 31-39) lub 500 698 699
Termin szkolenia: kwiecień 2018r.
Czas: 4 godz. dydaktyczne (np. 15-18)
Metody: wykład, prezentacja metody, dyskusja
Koszt szkolenia: 100 zł (powyżej 20 osób 80 zł)
Prowadząca szkolenie: mgr Zenobia Bogdanowska – edukator, logopeda (spec. w zakresie neurologopedii, surdologopedii, emisji głosu, logorytmiki), trener rozwoju osobistego, współtworzy we współpracy z dr. Andrzejem Senderskim program Neuroflow
Cele:
zapoznanie z zagadnieniem Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego ( CAPD), możliwościami diagnozy przez logopedę, psychologa, pedagoga,
przedstawienie programu Neuroflow oraz dostępnych form terapii
Program szkolenia:
Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego CAPD
definicja,
objawy,
Diagnoza CAPD w poradni psychologiczno-pedagogicznej – demonstracja.
Podtypy kliniczne CAPD – wskazania do terapii i uczenia,
Współwystępowanie APD w zaburzeniach rozwojowych:
dysleksja,
ADHD,
Autyzm,
zespół Aspergera.
Postępowanie terapeutyczne:
w szkole – wskazówki dla nauczycieli,
w domu – wskazówki dla rodziców.
Formy pomocy – na przykładzie stymulacji słuchu i treningów słuchowych znanych w Polsce i na świecie.
Proszę o rejestrację uczestnictwa do środy 28 marca 2018r.
Organizator Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Nidzicy
mgr Irena Kowalczyk – logopeda
Serdecznie zapraszamy!
Kommentare