top of page

Dla Rodziców

Pomoc i opieka dla całej rodziny.

SzkoÅ‚a dla Rodziców dzieci przedszkolnych na terenie Poradni.

Dziecko 6-letnie u progu nauki w klasie I.

SzkoÅ‚a dla Rodziców Nastolatków, SzkoÅ‚a dla Rodziców – RodzeÅ„stwo bez rywalizacji
(zajęcia grupowe na terenie Poradni, treningi indywidualne).

Grupa wsparcia (po zajÄ™ciach szkoÅ‚y dla Rodziców Nastolatków).

WykÅ‚ady dla rodziców na terenie szkóÅ‚ i przedszkoli:

Wspomaganie rozwoju mowy dziecka

Dzieci a multimedia – wprowadzenie do problemu (rodzice uczniów I etapu edukacyjnego)

Jak modelować zachowania dziecka wobec multimediów ? (rodzice uczniów I etapu edukacyjnego)

Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku 4, 5, 6 lat

Rola integracji sensorycznej w rozwoju psychoruchowym dziecka (rodzice dzieci przedszkolnych)

Depresja, myÅ›li i próby samobójcze wÅ›ród nastolatków – sygnaÅ‚y ostrzegawcze, przyczyny i metody postÄ™powania

Adaptacja dziecka do przedszkola

„Wiem, umiem, potrafiÄ™. Jak zachÄ™cić dziecko do wspóÅ‚dziaÅ‚ania i samodzielnoÅ›ci?”

„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci?”

„Jak pomóc dziecku uczyć siÄ™ w domu i szkole?”- wskazówki do pracy z dzieckiem na spotkaniach indywidualnych z pedagogiem na terenie Poradni, warsztaty

„Moje dziecko jest nieÅ›miaÅ‚e- ksztaÅ‚towanie poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci”

„Warsztaty z komunikacji empatycznej, opartej na uczuciach i potrzebach”- warsztaty

Indywidualne porady psychologa, oligofrenopedagoga, logopedy, socjoterapeuty, doradcy zawodowego na terenie Poradni.

UdziaÅ‚ rodziców, których dzieci uczÄ™szczajÄ… na socjoterapiÄ™ grupowÄ… w krótkich proponowanych im formach: wykÅ‚ad, rozmowa, film.

Informowanie rodziców o dziaÅ‚aniach Poradni poprzez foldery, plakaty, stronÄ™ internetowÄ….

ZajÄ™cia warsztatowe na terenie Poradni dla rodziców zmagajÄ…cych siÄ™ w trudnoÅ›ciami wychowawczymi (elementy SzkoÅ‚y dla Rodziców).

Porady dla rodziców z wykorzystaniem technik Terapii Skoncentrowanej na RozwiÄ…zaniach.

Porady po badaniach psychologiczno – pedagogicznych, logopedycznych. Interpretacja orzeczeÅ„, opinii.

Warsztaty dla rodziców „Aktywny Rodzic” – pomoc, wspieranie swoich dzieci w planowaniu Å›cieżku edukacyjno – zawodowej.

Realizacja zadaÅ„, prelekcji, warsztatów wedÅ‚ug zapotrzebowania, zgÅ‚aszanego przez placówki.

Warsztaty kaligrafii dla rodziców z dziećmi „Zabawa w pisanie” (na terenie Poradni).

SzkoÅ‚a dla Rodziców i Wychowawców

unnamed.jpg

SzkoÅ‚a dla Rodziców i Wychowawców to program spotkaÅ„ dla każdego, kto szuka sposobu na nawiÄ…zanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.
 

Jego gÅ‚ównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i mÅ‚odzieżą. Nauka umiejÄ™tnoÅ›ci lepszego porozumiewania siÄ™, refleksja nad wÅ‚asnÄ… postawÄ… wychowawczÄ…, wymiana doÅ›wiadczeÅ„, to maÅ‚e kroki ku głębszej relacji, dajÄ…cej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskoÅ›ci. To także nauka dialogu i ksztaÅ‚towanie wiÄ™zi opartych na wzajemnym szacunku.
 

GÅ‚ówne motto SzkoÅ‚y dla Rodziców i Wychowawców brzmi: Wychowywać to kochać i wymagać.
 

UczÄ…c umiejÄ™tnoÅ›ci otwartego porozumiewania siÄ™ w rodzinie program jednoczeÅ›nie przyczynia siÄ™ do budowania silnej wiÄ™zi miÄ™dzy rodzicami a dziećmi, co (zgodnie z wynikami badaÅ„ J. D. Hawkinsa) sprawia, że jest on także programem profilaktycznym.
 

Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas sÅ‚uchaÅ‚y. Jak sÅ‚uchać, żeby dzieci do nas mówiÅ‚y”, „RodzeÅ„stwo bez rywalizacji. Jak pomóc wÅ‚asnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnoÅ›ciÄ…”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci siÄ™ uczyÅ‚y w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas sÅ‚uchaÅ‚y. Jak sÅ‚uchać, żeby z nami rozmawiaÅ‚y” (Wydawnictwo Media Rodzina).
 

SzkoÅ‚a dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowoÅ›ci i dialogu.
 

Standardy:
 

SzkoÅ‚a dla Rodziców i Wychowawców jest programem profilaktyki uniwersalnej ukierunkowany na przeciwdziaÅ‚anie zachowaniom problemowym dzieci i mÅ‚odzieży oraz podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli. Adresowany do dorosÅ‚ych.
 

Tematyka zajęć:
 

Część I – Budowanie relacji dorosÅ‚y – dziecko, a w tym:
 

  • wyrażanie oczekiwaÅ„ i ograniczeÅ„ tak, aby byÅ‚y przez dziecko respektowane,

  • rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,

  • aktywne, wspierajÄ…ce sÅ‚uchanie,

  • motywowanie dziecka do wspóÅ‚dziaÅ‚ania,

  • modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowaÅ„ dziecka,

  • uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,

  • wspieranie procesu usamodzielniania siÄ™ dziecka,

  • budowanie realnego poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci dziecka,

  • konstruktywne rozwiÄ…zywanie konfliktów.
     

Część II – Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na wiÄ™zi i szacunku) relacji miÄ™dzy dziećmi:
 

  • rywalizacja i zazdrość miÄ™dzy dziećmi,

  • kÅ‚ótnie, bójki dzieci i różne inne trudnoÅ›ci,

  • problem sprawiedliwoÅ›ci, ulubieÅ„ców i egoizmu,

  • wpÅ‚yw ról na relacje miÄ™dzy dziećmi.
     

Część III – dla rodziców i wychowawców nastolatków uwzglÄ™dniajÄ…ca problemy wieku dorastania:
 

  • mÅ‚odzieÅ„czy bunt,

  • pragnienie akceptacji,

  • potrzeba decydowania o sobie,

  • przedwczesne zainteresowanie seksem,

  • narkotyki,

  • niebezpieczeÅ„stwo mediów.
     

Zachęcamy do zapoznania się z Programem i włączenia się w jego realizację.

W naszej Poradni uprawnienia do prowadzenia zajęć zdobyÅ‚y:  Magdalena Å»ukowska (psycholog), Adriana WaÅ›k (pedagog), Izabela Zimnicka- Maculewicz (psycholog), MaÅ‚gorzata WiliÅ„ska (pedagog).

bottom of page